Ny spansk kall tomatsoppa ifrån Kelda

Fick hem en tomatsoppa som ska serveras kall ifrån Kelda. Jag som så långt som möjligt försöker undvika olika e-nummer tittade på innehållsdeklerationen det första jag gjorde ;-) Även om det är modifierad majsstärkelse i soppan så blev jag glatt överraskad att det "bara" var det med och inte en massa annan skit. Att det dessutom är vit balsamvinäger och riktig olivolja i soppan är ju ett stort plus, gör ju såklart mycket för smaken. Det som jag saknar dock är färska tomater i soppan som bara består av tomatpuré. Men......det är ju så med dessa produkter, dom ska fungera som ett snabbt och billigt alternativ till egen hemmagjord tomatsoppa och då blir kanske färska tomater för dyra, vad vet jag.

Innehållsförteckning:
Vatten, tomatpuré 33%, grönsakspuré 7% (gurka, röd paprika, vitlök), mjölk, grädde, modifierad stärkelse, olivolja, vit balsamvinäger, salt, socker, paprikapulver, svartpeppar, citronjuice, chilipeppar. Salthalt: 0,8 %   

Nu till smaken! Jag ska vara ärlig och säga att jag aldrig varit ett stort fan av kalla soppor, tycker liksom det känns fel när det inte är varmt.... Samma med den här soppan faktiskt, jag känner ju att alla smaker är där liksom men kall....nej, jag värmde den istället och då blev den mycket godare :-) Jag serverade min soppa med brödkrutonger och avocado i bitar. Såååå... orkar du inte göra din egen tomatsoppa så kan ju detta vara ett alternativ...själv kör jag nog vidare på min egengjorda tomatsoppa som jag värmer ;-)

Kommentarer

  1. Hej! Jag har startat en grupp på Facebook för Sveriges alla Bak- & Matbloggar (http://www.facebook.com/groups/289001334523696/ ). Tanken med gruppen är att stärka gemenskapen mellan bloggare (inom mat och bak) och därmed hitta en plats där vi alla kan diskutera, hjälpa, tipsa och prata om allt annat som hör blogglivet till. Vore jättekul om även du skulle vilja vara med. Klicka på länken och begär att gå med.
    Ha en härlig kväll!
    Kram, Lisa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar