Domaine d’Estoublon Moukipic - mousserande rosé utan alkohol


Jag fick hem en flaska mousserande rosévin häromdagen, utan alkohol vilket ju är perfekt för mig som ammar just nu. Rosévin är ju en riktig sommardryck tycker jag och nu när det börjar bli lite varmare så ökar förstås försäljningen på Systembolaget. Tydligen så är det just alkoholfritt och rosé som ökar mest på Systembolaget.

Det är Gåshaga gourmet som importerar detta vinet som är ifrån Provence i Frankrike. Moukipic Rosé är gjort på muskat d’alexandriedruvor och innehåller inget tillsatt socker. Hur smakade det då? Jo, jag tyckte det var riktigt riktigt gott, precis i min smak, lagom med bubbel och jättegod smak av röda bär. Jag drack det till grillad kyckling och pastasallad men det ska tydligen också passa bra till bär som tex jordgubbar. Jag kommer absolut att köpa några flaskor på Systembolaget nästa gång jag är där.
  • Artikelnummer 91132
  • 75 cl
  • 69 kr
  • Säljs mellan 1 juni t.o.m. 31 augusti 2012

Kommentarer