Påskens sista dag

Ja, då var snart påsken över för denna gången. Vi har haft en lugn och skön påsk. Riktigt härligt när hela familjen är ledig tycker jag. I lördags hade vi goa vänner över på middag. Just nu har båda familjerna småbarn så det är lugnt och sansat som gäller ;-)

Påskharen hittade ju förstås också hit i lördags. Isabella fick gå ut i trädgården och hon hittade faktiskt några påskägg, haren var väldigt snäll ;-) Att gömma påskägg i trädgården var nog inte så vanligt förr i tiden. Vi hade det när jag var liten men det var bara för att vi alltid var i Tyskland över påsk (jag är halvtysk) och där har den traditionen funnits länge. Hur gör ni andra, gömmer ni påskäggen i trädgården?
Isabella med några av påskharens gömmor.

Påskens sista middag får bli hjortstek. Till steken gör jag nog en god rödvinssås med hemmagjord köttfond i. Körde efter Mannerströms recept sist och den blev riktigt god! Det får bli den idag också. Men vad ska man ha till......? Hm, får fundera på det under dagen....

Annars blir nog dagen lugn här, det ösregnar ute, lite snöblandat dessutom, inget kul alls. God fortsättning på er!!

Kommentarer

  1. Sonen är fortfarande lite liten för att leta efter påskägg känns det som men att leta ute i trädgården låter ju roligare än att leta inne som jag fick göra när jag var liten. Hjortstek låter väldigt gott!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar