Pågens brödnyheter

Ja, då var det dags för lite fler nyheter ifrån Pågen. Eftersom jag är med i Pågens brödpanel så får jag då och då hem en kartong med brödnyheter. Förra gången så var jag inte speciellt nöjd med det dom skickade, denna gången blev det lite bättre ;-)

Kärnsund: ett mjukt fullkornsbröd bakat på råg, durumvete, surdeg och rapsolja. Ja, ett jättegott bröd tycker jag, jag ger det 3½ poäng av 5.

Lingongrova: ja, detta är ju ingen nyhet direkt, det nya är att den kommit som portionsbröd vilket är smidigt. Bakas med lingon, surdeg och råg. Dessa är alltid goda tycker jag, följer ofta med i matpåsen hem. Betyg 4 av 5.

Rågalimpa: en sk sirapslimpa bakat med råg, sirap och surdeg. Nej, den här tyckte jag inte om, påminner om den gamla klassikern "skogaholmslimpan", ingen favorit det heller. 1 poäng av 5.

Dessutom så låg det med en påse med stora hamburgerbröd och en påse små korvbröd. Inget nytt med dom förstås men dom funkar ju alltid ;-)

Kommentarer