Vitsippsdalen i Botaniska trädgården

En stor fördel med att arbeta där jag gör är att jag på lunchen kan ta en sväng genom Botaniska trädgården här i Göteborg. Den här tiden på året så är vitsippsdalen den stora "attraktionen" i trädgården. Man måste nästan ha varit där för att förstå hur mycket vitsippor det är, jättevackert! Häromdagen hade jag med mig min kamera och tänkte dela med mig av några bilder.




Lökväxterna har också sin högtid nu även om inte tulpanerna riktigt har slått ut ännu. Dessutom så blommar redan rhododendronen i trädgården, inte alla men en del. Det är också en upplevelse att se när alla rhododendron blommar samtidigt, har ni inte sett då så gör det!







Ja, en liten kik fick ni. Men mitt tips är ju förstås att åka dit själva och titta. Ha nu en härlig helg!

Kommentarer

  1. Alltså det är i blekinge och småland man ska kalla skogen till vitsippe dalen :) Ser ut som här hemma.. såååå otroligt vackert... och det är såå synd att det blommar över så fort... bästa tiden på våren tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Ja, dom blommar tyvärr över allt för fort. Har några få vitsippor i min trädgård och häromdagen kom min 5-åring med dom i handen som en bukett....Vad ska man säga? :-)
    Trevlig valborg!

    SvaraRadera
  3. Vilket trevligt ställe att kunna promenera på lunchen. Så vackert!
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder, Botaniska är så fin nu på våren när allt börjar blomma, kanske skulle ta och åka dit

    SvaraRadera

Skicka en kommentar