Magners Berry - Rosécider


Jag har fått testa en cider ifrån Irland som är gjord specifikt och enbart för oss svenskar med tanke på att vi är ett stort ciderland, dock så dricker vi bara söt cider, den här cidern är torr och inte lika söt. Magners Berry är baserad på 17 olika färskpressade äppelsorter. Därefter har man tillsatt färska jordgubbar, hallon och svarta vinbär. Den innehåller faktiskt mindre kalorier än en traditionell cider.

Smaken då, jo, den var god, inte alls lika söt som många andra cidrar är. Jag är ju väldigt förtjust i söt cider så jag saknade lite sötma. Frisk och fräsch med härlig färg. Den finns på Systembolaget från 1 april och kostar 19.90 kr.

Kommentarer

  1. Den får jag nog ta och kolla in. :-) Jag tycker mycket om cider, och beroende på vad som äts till så kan det vara gott även med de söta. Jag gillar inte så mycket att dricka allt för sött till mat, det blir mer som en "drink" med snacks till i så fall. Skulle du säga att denna cidern passar bra till mat? Jag tänker mig grillad kyckling eller annat kött...

    SvaraRadera
  2. Frida, ja, till mat blir den nog bra, kan tänka mig kyckling eller sallad till.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar