Flytt till växthuset

Krokusen blommar!
Oj, här var det dåligt uppdaterat! Finns ju en anledning till detta, vi har varit i Danmark över helgen, ja, iallafall fredag-lördag. Mer om detta senare.

Söndagen ägnade jag åt att flytta ut alla plantor som jag haft inne i fönstren(tomater, chili, kronärtskockor mm) till växthuset. Nu hoppas jag verkligen inte att det blir allt för kallt där ute, har ju fortfarande kvar plasten i växthuset och även värmefläkten så det ska nog gå bra.

Mina chiliplantor hade växt sig väldigt stora och blommar till och med så dom fick komma i sina slutkrukor. Tomaterna däremot har inte alls växt så mycket som jag hade önskat men jag satte dom i en lite större kruka med ny fräsch grönsaksjord så nu hoppas jag dom ska växa till sig.


När rötterna ser ut så här så är det dags för omplantering.

Ställ plantan i botten på slutkrukan och fyll upp med ny jord, vattna.

Härligt! Redan blommor på chilin!

4 st plantor räcker för mig, 2 st Hot Lemon och 2 st Grisu of Sardinia.
Hade även tänkt att sprida ut min kompost över grönsakslanden men det gick inte. Komposten var stenhård.....fortfarande! Det var ju länge sedan det var minusgrader nu men det verkar ta sin lilla tid, hoppas komposten är tinad till helgen iallafall.


Gräslöken är redan på gång!
Hoppas ni alla får en trevlig vecka!!

Kommentarer

  1. OJ! Min chili är en centimeter, max!

    SvaraRadera
  2. Blommor redan på plantor som du sådde i januari? Fantastiskt, vad roligt.:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar