Hamburgare med dressing och salsa

Som jag berättade i fredags så fick jag hem ett paket med nya produkter ifrån Santa Maria, bland annat en hamburgerdressing och en salsa. Eftersom vi redan bestämt oss för att göra hamburgare i fredags så passade det ju utmärkt att testa produkterna.


Jag får ju först och främst säga att jag nästan alltid brukar göra min egen hamburgerdressing, det är superenkelt och dessutom så blir det också godast att göra den själv. Men...ibland så får man ju ta lite genvägar och då skulle jag nog säga att dessa produkter passar utmärkt. Hamburgerdressingen var god, söt och mild, kanske lite för mild för min smak, lite mer tryck i den hade inte skadat. Salsan däremot var det alldeles lagom tryck i. En tomatsalsa med senap, bostongurka och jalapenos, passade perfekt till hamburgaren och var dessutom god som dippsås.

Fick även tre stycken dippsåser varav vi testade en i fredags. En sourcream dip med smak av tomat, lök och rökt paprika. Denna tyckte inte någon av oss var någon höjdare, hade någon besk bismak tycker jag.

Fick också två påsar majschips, den ena med smak av havssalt och den andra med klassisk barbequesmak. Vi prövade den med havssalt och den var riktigt god! Men.....det är palmolja i den, varför undrar jag?
Överlag så är det ju väldigt mycket tillsatser i sådan här produkter och det tycker jag är väldigt onödigt. Måste dom verkligen vara med? Nej, det tror inte jag. Vad tror ni andra?

Hamburgarna gjorde jag på nötfärs, 1 dl grädde med 2 msk ströbröd, 1 ägg, salt, peppar och grillkrydda. Superenkelt!
Återkommer med recensioner på dom andra produkterna så fort vi har testat dom.

Produktbilder ifrån Santa Maria.

Kommentarer

  1. Kul med nya grejer i brevlådan, alltid spännande att smaka nytt. Men visst är det märkligt att det ska finnas så många onödigheter i mycket av det man köper, det är ju inte så att det inte finns något annat att använda istället?

    SvaraRadera
  2. balsamicogelé var finns de köpa i gbg ?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar