Ugnsgrillad kyckling med risotto och lite sommarkänsla


Här kommer ett litet tips om ni någon gång köper kycklingdelar och inte använder er av allihopa på en gång. Gör en marinad och frys in dom i marinaden! Perfekt och enkelt sedan när man vill använda dom, bara till att tina upp, lägga i en form och in i ugnen. En sådan påse hade vi i frysen häromdagen så jag la kycklingdelarna i en ugnsform tillsamman med en bit butternut squash (olivolja och flingsalt på pumpan), in i ugnen 200 grader ca 40 min.


Till detta blev det faktiskt grillad majskolv som jag plockat på ett självplock tidigare i höstas. Efter jag plockade den så förvällde jag majsen och frös in och nu var det riktigt härligt att ta fram den och få lite sommarkänsla :-) Jag kokade den några minuter och grillade den sedan i grillpannan.



Vi hade också en påse med fryst risotto kvar i frysen som jag tidigare fått smakprov på (Glenn Strömberg Collection). Denna gången var risotton smaksatt med grön sparris. Mycket god och så enkelt att tillaga. Har ni inte testat så gör det, inga tillsatser är det heller!


En riktig god middag blev det med lite sommarkänsla ;-)

Kommentarer

  1. Hej Martina!!
    Vilken härligt recept du bjuder på, och tack för påminnelsen om risotto, nu va de bra länge sen jag lagade en sån! Glenn Strömbergs har jag dock inte sett i butik här nere ännu! Och Jo! - Du är en hejjare på att kommentera på Kryddburken! Tack snälla för allt fina fotspår du lämnat genhom åren! Kram från mig...

    SvaraRadera
  2. Oj, vad sugen jag blev på grillat. Bilderna kunde varit från en grillning i juli...

    SvaraRadera
  3. Vilken god risotto! Glenn har verkligen fått med allt ;-) Och sommarkänsla behöver man - har just varit ute och "släpat runt" en ovillig hund i snöyran här i Köpenhamn ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar