Vad önskar du dig av tomten??

Nu för tiden så önskar jag mig nästan bara julklappar som har med matlagning att göra, kokböcker, köksredskap osv. I år önskar jag mig en Kitchen Aid ;-) Skulle jag få välja färg själv så blir det en "iceblue". Har dock hittat rätt så "billiga" Kitchen Aid på Net on Net, bra mycket billigare än på andra ställen, tyvärr kan man då endast välja svart, vit eller röd.......typiskt.

Bild lånad från Bagaren och kocken.

Ni andra som redan har en Kitchen Aid, är den värd sitt pris eller har ni några andra tips på bra matberedare??

Vad önskar ni er av tomten i år??

Kommentarer

  1. Vi önskade oss en kitchenaid i bröllopspresent för några år sedan. Det är en present jag verkligen inte ångrat! Den jobbar flitigt hemma hos oss och fungerar riktigt bra! Dessutom är den snygg så att den får stå framme hela tiden. Att man dessutom kan använda den till att skiva ex. potatis och riva morötter gör den bara ännu bättre. Hmm... jag ska nog bli säljare för kitchen aid i mitt nästa liv ;)

    SvaraRadera
  2. I Kalmar var det någon butik med hemelektronik som sålde dem i alla färger för 3500:- och Cervera har haft för 5000:- inkl extra glasskål. Så håll ut till mellandagsrean kanske...

    SvaraRadera
  3. Nog är dom snygga alltid. Jag brukar fingra på den röda oftast.

    SvaraRadera
  4. Vi var oxå så enormt sugna på en Kitchen Aid och hade nästan bestämt oss för ett köp, för ett tag sedan. Sedan läste vi någonstans (tror det var en bakblogg) att motorn endast hade 300 W och att det var "Världens dyraste elvisp...". Vi kollade vår gamla Bosch och såg att den var på 450W... Det hänger nog helt och hållet vad man ska använda den till. För oss som mest bakar matbröd och bullar så valde vi därför att köpa en med mycket starkare motor, 1200 W, som vi blev väldigt nöjda med. Valet föll på en Kenwood Major Titan.
    Men visst, K.A är väldans tjusig...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar