Tips på förrätt till nyår

Jag har ingen aning om vad vi ska äta imorgon på nyårsafton......!

Och det beror ju förstås på att vi är bortbjudna imorgon och inte behöver laga någon mat. Jag vet så mycket att förrätten kommer att bestå av hummer på något sätt men mer än så vet jag faktiskt inte.

För er som ännu inte har bestämt er för vad ni ska laga för mat imorgon så har jag ett bra tips till förrätt. Hummer är ju något som vi äter en hel del här hemma eftersom sambon är ute och fiskar hummer på hösten. Tidigare år när vi varit hemma och firat nyår så har hummersoppan därför varit självklar. Jag gör hummersoppan på riktig hummerfond men för er som inte har det hemma så går det ju även bra med köpt hummerfond. Receptet finner ni här.

Lycka nu till med matlagningen!

Kommentarer

  1. ★˛˚˛*˛°★Gott nytt 2011★* 。*★* ˛.*.★/caja

    SvaraRadera

Skicka en kommentar