Torsk i foliepaket med potatis och kokosmjölk


Den här rätten har jag bloggat om tidigare men är absolut värd att upprepas. Kombinationen med torsken, kokosmjölken, potatisen och dom goda grönsakerna är perfekt. Skördade min första vitlök igår så den fick följa med i paketet, har ni inte ätit färsk vitlök (innan det har blivit klyftor) så testa det, härlig vitlökssmak.



Använd helst en lite krämigare kokosmjölk till den här rätten, jag använde mig av Santa Marias "extra creamy" kokosmjölk.



Ingredienser för 4 personer:
800 g kokt potatis
600 g torsk (rygg eller filé)
ca 7 st champinjoner
1 st röd paprika
1 vårlök
2 st färska vitlökar (utan klyftor)
1 st röd chilipeppar
flingsalt och svartpeppar
2 vitlöksklyftor
ca 2 cm färsk ingefära
5 st limeblad (helst färska men det går med torkade också)
5 dl kokosgrädde

Sätt ugnen på 250 grader. Riv 4 st stora foliebitar och lägg ut dom på en bänk. Skiva potatisen, paprikan, champinjonerna, lökarna och chilin. Skär torsken i portionsbitar.

Lägg ut torsken, potatisen och alla grönsakerna på folien, sprid ut chilin över det hela. Salta och peppra.



Forma folien som en skål.
Riv vitlök och ingefära, lägg i en skål och häll i kokosgrädden. Strimla i limebladen och blanda. Fördela över dom fyra foliepaketen. Stäng paketen. Lägg paketen på en plåt och in i ugnen i 10 min, inte längre för då blir fisken för torr.

Kommentarer

  1. Har faktistk inte tidigare provat kokosmjölk till fisk. Ser jättegott ut och ska provas! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar