Grillad lax med färskpotatissallad


Köpte ett stort grillpaket utav Aromia med 11 st olika kryddblandningar varav den ena passade bra till grillad fisk så den använde vi till laxen vi grillade igår. Tog en rätt så rejäl bit hel lax, kryddade med kryddblandningen som består av salt, peppar, vitlök, lök senapsfrö, tomat, persilja, gurkmeja, dragon, timjan, citronsyra och sellerifrön. Droppade över lite olivolja innan jag la hela paketet på grillen med skinnsidan ner. Det tog nog ca 15 minuter innan jag tyckte att laxen såg helt genomgrillad ut.





Till detta gjorde jag en färskpotatissallad bestående av färskpotatis, egenodlade rädisor, egenodlad färsk vitlök, ruccola (också egen :-), körsbärstomater och en dressing bestående av dijonsenap, olivolja, vitvinsvinäger, salt och peppar. Viktigt att man häller över dressingen medans potatisen fortfarande är varm, då suger den åt sig alla smaker riktigt bra.


Lite tzatziki till blev det också! Riktigt gott blev allting, laxen var kanongod, kryddblandningen passade perfekt.

Beställde som sagt denna kryddblandningen ihop med 10 st andra ifrån Aromia och det var massor med spännande bladningar med. Tyvärr får jag säga, så var det flera stycken som innehöll glutamat! Blev väldigt förvånad, varför behöver man det? Känns inte riktigt okej att använda dom kryddorna när man har hört så mycket dåligt om just glutamat. Känns ju inte kul att slänga dom heller.......vad ska man göra?

Kommentarer

  1. Trist med glutamaten, men jag hade nog använt dem iaf.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar