God mat och lugnt vatten



På annandag påsk var vi på middag hos mina föräldrar som bor vid sjön Lygnern. Det var en mycket fuktig dag med smådagg i luften men sjön var stilla och fin och vi tog en promenad längs med stranden.

Maten som det bjöds på var klassisk husmanskost. Köttgrotta som min mamma kallar det, jag kallar det för köttfärslimpa, kokt potatis, härlig svampsås på trattkantareller och kokta grönsaker. Mums! Härligt med riktig husman ibland.



Och visst är det konstigt att barnen alltid äter så bra när dom är hos mor och farföräldrarna (även om det inte ser ut så på denna bilden)!


Nu längtar jag till helgen, dom har lovat fint vårväder och jag har massor att göra i växthuset och i trädgården. Häromdagen så fick jag satt mina lökar, gul och röd lök. Morötterna ska sås nu snart också, snart är växthuset fullt med sådder, precis som det ska vara!

Kommentarer

  1. Vad gott det ska bli ekologiska primörer

    SvaraRadera
  2. Det finns inget bättre en husmanskost, tycker jag. Okej visst finns det annan god mat, jag är i den åldern som vuxit upp med husmanskost det är väl därför jag tycker så.

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bild! Och god svensk husmanskost
    :-)

    SvaraRadera
  4. Låter så mysigt med växthuset!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar