Vårtecken och halsfluss


Ja, då har man fått halsfluss också. Det började som en vanlig förkylning och i fredags trodde jag att jag började bli bättre igen så jag gick till jobbet men det skulle jag nog aldrig gjort för på kvällen så började det kittla lite lätt i halsen och igår lördag låg jag då där med halsfluss. Fick åka till doktorn och fick pencilin. Idag känns allmäntillståndet bättre men mina mandlar har sett bättre dagar. Som ni kanske förstår så har det inte blivit så mycket matlagning för min del under helgen men vi gjorde iallafall lite god mat i fredags kväll innan halsflussen slog till, återkommer med det receptet i nästa inlägg.

Min sambo berättade om krokusarna som kommit upp i rabatterna så jag var ju tvungen att kravla mig upp ur soffan och kika på dom. Äntligen så får vi lite vårtecken här hemma, snön är snart helt borta ifrån rabatterna och då kikar dom fram. Härligt! Vitlöken ser lite hängig ut men den kommer att ta nya tag och bli jättefin. Satte ju dessa vitlökar i höstas men har också några andra som jag tänkt sätta nu på våren men än så länge är jorden hård så det får nog vänta någon vecka. Nä, nu ska jag kravla mig tillbaka till soffan och sluta ögonen en stund, inlägget med fredagsmaten kommer lite senare.......

Kommentarer