Lunch på Picadeli


Idag var jag på lunch med min gamla arbetskamrat Birgitta (Ebba, vi saknade dig ☺). Vi gick och åt på en salladsbar som heter Picadeli som ligger på Lindholmen här i Göteborg. Picadeli har tre olika salladsbaren, den på Lindholmen men även en på Avenyn och en på Mölndalsvägen.

Picadelis koncept är rätt enkelt, massor med säsongsanpassade råvaror, en hel del ekologiska, salladsbordet är låååååångt ☺. Det här går att läsa på deras hemsida:

"Från vår stora buffé plockar våra gäster snabbt och lätt själv ihop sin sallad. Här finns ett stort utbud av grönsaker, groddar, bönor, rotfrukter, baljväxter, pasta, potatis, ägg, keso och mycket, mycket mer. Till det har våra gäster dessutom möjlighet att toppa sin sallad med att välja något gott från vår varma eller kalla deli – helt utan extra kostnad. Här finns varma rätter såsom exempelvis kyckling, lax, tsaybitar samt en ny ”dagens special” som vi varierar varje dag. I vår kalla deli finns bland annat räkor, kräftstjärtar, fetaost, mozzarella och en hel del övriga godsaker. Till det erbjuds flera olika sorter av hembakat bröd samt cirka tio olika dressingar. Allt detta ingår alltid till ett fast pris."

Från den varma delin valde jag idag laxfilé och deras otroligt krämiga och goda fetaost. För dig som gillar att äta buffe men vill ha det lite nyttigare och hälsosammare kan jag verkligen rekomendera Picadeli. Gör ett besök!

Picadeli´s logga:

Kommentarer

  1. Ååå...bara varit på Picadeli en gång och älskar deras koncept. Tyvärr jobbar jag inte så jag kn åka dit på lunchen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar