Färskpotatis någon???



Någon som vill köpa färskpotatis??
Kostar bara 755 kr kilot!

Idag går det att läsa på GP.se att den första färskpotatisen är såld. Premiärskörden från odlaren Patrik Torle i Varalöv gick för 755 kronor kilot. Den bestod av 24 askar med 400 gram potatis i varje ask. Efter budgivning så såldes den till Axfood Sverige i Helsingborg som betalade 302 kronor per ask.

Visst är det gott med färskpotatis men så gott är det inte så jag betalar över 700 kr kilot.

Nu börjar jag längta till min egen potatisskörd, i år har jag bestämt mig för att inte köpa potatisen ifrån blomsterbutikerna utan jag har hört att det tydligen ska gå att köpa av försäljarna som står utanför Saluhallen här i Göteborg, där ska det också finnas ekologisk sättpotatis till försäljning, det måste jag testa!

Bilden lånad av GP.

Kommentarer

  1. Det är det bästa som finns, sina egenodlade potatis. Nu är vi inga storodlare, men lite får vi plats med i trädgården.
    Förrut hade vi en lott som vi odlade lite av varje på.
    Jag såg att sättpotatisen finns i butik.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar verkligen färskpotatis men jag skulle aldrig betala 302 kr för en ask så jag får snällt vänta ett tag till på denna delikatess!

    SvaraRadera
  3. Vi åt den sista egenodlade färskpotatisen på julbordet. Möjligeh har jag skrutit om det förut... Första brukar bli till midsommar om man sätter i tid. LÄNGTAR.
    Hälsar fröken Dill

    SvaraRadera
  4. Oj då, färskpotatis till jul, det har jag aldrig lyckats med, våran brukar gå åt under hösten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar