Varma mackor med julskinka


Igår blev det inte mycket till matlagning utan vi åt istället resterna ifrån Chili corn Carnen jag gjorde i lördags, som vanligt med grytor så är det ju nästan godare dagen efter när det har fått stå och gosa till sig lite :-)

Till kvällsmat blev det sååååå goda varma mackor i ugnen. Vi hade en liten bit kvar av julskinkan så den fick åka med på mackan.
Jag började med att ta en skiva bröd, använde mig av lantbröd, bredde på philadelphiaost, sedan la jag på julskinkan, några skivor röd lök, två skivor tomat, flingsalt och oregano, sedan använde jag mig av Lisebergsosten som vi köpte tidigare på Liseberg som har smak av gräslök i sig. In i ugnen på 200 grader tills osten smält och fått lite färg.

Mackorna blev supergoda, det var verkligen gott med philadelphiaosten på, det har jag aldrig prövat förut....

Ha en bra dag allihopa!

Kommentarer

  1. Gott! Julskinka passar till mycket :)

    SvaraRadera
  2. Mumsigt med varma mackor. Här hemma fick resterna av julskinkan också göra nytta på varma mackor och pizza:)

    SvaraRadera
  3. Oj vad gott det ser ut och lät framförallt jättegott med allt du hade på :)
    Varma mackor är något som e så himla ljuvligt gott på vinter kvällarna :)
    När man både e lite lat men även sugen på något på kvällen som inte är för tungt :)

    Trevlig fortsättning på det nya året. Jag ser framemot att kika in här varje dag och titta vad du hittat på :)

    Kram Stina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar