Några tips på restaurang och delikatessbutik i Göteborg


Vi har oftast en tendens att gå till samma restauranger när vi går ut och äter istället för att våga sig på något nytt. På GP´s hemsida så kan man ibland läsa restaurang recensioner vilket jag tycker är jättebra, man får lite bra tips och kan läsa vad dom tyckte om pris, service mm.

Gillar du som jag italiensk mat så kan ett bra tips om du bor i Göteborg eller är på besök vara att gå till La Cucina Italiana. En italiensk restaurang som GP skrev väldigt gott om idag. Precis som jag skrev i mitt inlägg ang Auberginegratängen jag gjorde tidigare i veckan så är det ju när man använder enkla men mycket goda ingredienser som det blir som godast, tomater, vitlök, parmesan. Har själv aldrig varit där men det får nog bli ett besök tror jag ☺.
Läs recensionen här.

Ett annat ställe jag blev nyfiken på som också gick att läsa om på GP på nätet var La Maison, en delikatessbutik som säljer franska ostar och har egen import av ankconfit, oljor, the, marmelader, köksutrustning mm. Butiken ligger på Södra Larmgatan 18 och deras hemsida hittar du här.
Butiken drivs av fransmannen Laurent Laffont. Låter smaskigt värre för en ostälskare.
Artikeln finns att läsa här.
Bilden är lånad ifrån GP.se

Kommentarer

  1. La Cucina är helt fantastiskt (om än en utmaning att få bord!). Maken och jag var där för ett par år sedan och man blir verkligen väl omhändertagen och maten var underbar. Lite var man dock tvungen att skratta åt den excentriska ägaren/kocken Pietro som gick omkring och pratade med gästerna om sig själv i tredje person..."Pietro rekommenderar bl.a., bl.a." - riktig Lady & Lufsen känsla.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja prova det Amerikanska diner som finns i gbg, men det är nog ett mer frukost och lunch-ställe!

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Gymmet är ju perfekt på vintern.. men jag har ont om tid till träning, så då får det bli nå´t annat! =)
    Ha de gött!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Prova pastan på PastaPanini, dock bara under lunchen.
    Det kallar jag för sensation.

    SvaraRadera
  5. En dold pärla i göteborgs ytter område Angered centrum.. Där ligger en fransk delikatess affär som är helt underbar.... med ost, färskt franskt bröd, marmelader, olivoljor, kaffe, te mm.
    Helt klart värd ett besök!
    Ett plus i kanten är att dem i jämnförelse till stans butiker är jätte billiga!!!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar