Kycklingspett med pastasallad och yoghurtsås


Kycklingspett är ju kanske nått man för det mesta gör på sommaren när man har grillen igång men jag ville ha lite variantion igår och fick för mig att göra spett. Hade tänkt att göra i grillpannan med träspett men hittade inga träspett utan bara av stål och dom var för långa för grillpannan.......så det blev helt enkelt till att göra dom i ugnen istället ☺.

Jag marinerade först kycklingen i olivolja, lite honung, rivet skal av ½ citron, flingsalt, svartpeppar och en kryddblandning ifrån Änga Gård som heter "Sensuella Isabella" som består av oregano, svartpeppar, vitlök, koriander, lök och örter.

Efter att kycklingen legat i marinad några timmar så trädde jag dom på spetten, la dom på en plåt med galler i och in i övre delen av ugnen på 225 grader ca 15 min.

Till detta blev det en pastasallad, recept finns här.

Jag gjorde en variant på den här dipsåsen, istället för creme fraiche använde jag turkisk yoghurt, sweet chilisås och mangochutney. Gott!!

Kommentarer

  1. Jaha.. här sitter man och äter frukost vid datorn...... och ser detta..... nu blev jag sugen på lunch *haha*

    Ser jätte gott ut!


    Kram Stina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar