Kaffekvarn i julklapp


Jag fick en kaffekvarn i julklapp och igår testade jag den för första gången. Jag var iväg till våran Te och Kaffebutik här i Torslanda och köpte på mig lite goa bönor. Jag köpte bl a Irish Cream som är ett smaksatt kaffe. Kaffet blev otroligt gott, sött och krämigt, kanske inget man dricker till frukosten men som eftermiddagskaffe efter maten är det perfekt!

Kaffekvarnen som jag fick heter OBH Nordica Coffee Mill. Kvarnen är rätt så liten men den gjorde sitt jobb, snabbt och tyst och det är ju det enda som behövs ☺

Kommentarer

  1. Trots att jag inte dricker kaffe själv så är doften av nymalda bönor något av det ljuvligaste som finns!

    SvaraRadera
  2. Nej inget går upp mot doften av nymalt kaffe :-) En kaffekvarn står också på min önskelista!

    SvaraRadera
  3. Vad lyxigt att kunna mala sina egna bönor! Kaffet blir verkligen mycket godare. :-) Håller även med de andra, doften av nymalt kaffe är underbar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar