GOTT NYTT 2010!


Gott Nytt År på er alla bloggläsare!
Hoppas att alla har haft en trevlig nyårsafton, nu är det dags att se fram emot 2010! Jag är ju ganska ny på det här med bloggandet men jag har såklart tänkt att fortsätta även detta året, jag kör på så länge jag tycker det är kul, laga mat gör man ju ändå och då kan man ju lika gärna dela med sig av recepten och bilderna :-)

Det blev inga nyårslöften, har ju en tendens att inte hålla dom så bra :-) Min stora last är väl att jag är en gottegris men godis vill jag ju inte sluta med, hur skulle jag kunna leva utan min lakrits??? Nä, det får bli till att försöka hålla sig till en dag i veckan istället......och träna lite mer :-)

Gårdagen var jättetrevlig, hade några kompisar på besök som stannade över natten. Riktigt trevligt sällskap och god mat, precis som det ska vara.....

Menyn bestod av hummersoppa till förrätt, helstekt entrecôte med klyftpotatis och kantarellsås till huvudrätt, hemgjord vaniljglass med varm hjortronsylt till efterrätt. Tyvärr var jag inte så pigg med kameran igår, blev lite halvdana kort och glassen glömde jag helt att ta kort på, för mycket bubbel kanske ;-) men jag ska ändå lägga ut recepten strax. Här kommer några kort ifrån kvällen:








Kommentarer

  1. Hej Martina!

    Vilka härliga nyårsbilder du bjuder på! Vill önska dig ett gott nytt år och godfortsättning på ett spännande matbloggar-år! Kram Linda...

    SvaraRadera
  2. Mmmm jag hade gärna varit hemma hos dig och smakat på menyn. Låter jättegott!
    God fortsättning!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar