Fruktsallad


Var sugen på en fruktsallad igår kväll och jag hade en hel del frukt hemma så jag tog en massa olika frukter bl a banan, apelsin, blodapelsin, vindruvor, physalis, kiwi, mango, ananas och blandade ihop.

Man kan ju såklart servera salladen med en klick glass eller riva över choklad men.....jag ville ha en nyttig sallad så den blev a´la naturell ☺.

Mycket fräscht och gott!

Idag var det då fredag och idag vankas det hemlagad pizza på min pizzasten och....ikväll när tösen lagt sig så ska vi lyxa till det och dela på en hummer ifrån höstens fångst, det ska bli gött de!!

Kommentarer

  1. Stora tjejen ville ha fruktsallad till fredagsmyset ikväll - såå himla gott och nyttigt!

    SvaraRadera
  2. Mina bästa fruktsalladtips är lite sockelag/cointreau, aaningen kardemumma (helst från hela kapslar) och rostade nötter/mandlar.
    Fruktsallad är verkligen den optimala desserten!
    tycker fröken Dill

    SvaraRadera
  3. Fruktsallad var precis vad jag stod och tänkte på för fredagskvällen - dock kan jag nog inte låta bli att hälla på en skvätt alkoholhaltigt, vispa en klick vispgrädde och låna Fröken Dills goda idé om rostade mandlar. Trevlig helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar