Fröbeställning och planering av årets odlande...


Nu har frökatalogerna börjat dimpa ner i brevlådan och ute på nätet. Har börjat bläddra lite fram och tillbaka och så småningom så går beställningen iväg. Längtar till slutet av februari, början av mars när det är dags att bli jordig om fingrarna igen, då kommer det att bli mer odling här på min blogg fast såklart blandat med mina matrecept!

Brukar oftast beställa mina fröer ifrån Impecta Fröhandel men i år kommer jag också att beställa ifrån Gourmetgarage som säljer grönsakfröer ifrån Italien. Sedan blir det ju alltid några fröpåsar som slinker ner ifrån Nelson mm när man är i blomsteraffären ☺.

2009 var nog mitt sämsta odlingsår! Vi hade ingen bra sommar för grönsakodling här i Göteborg, våren var kall och sommaren inte tillräckligt varm men lite skörd blev det ju ändå men i år.....ja, då blir det såklart mycket bättre ☺.

Färglada bönor....


Tog kort på mitt stackars kalla växthus häromdagen....kör en värmefläkt därinne och försöker hålla 5 grader men det har inte varit lätt dom här dagarna, det är iallafall frostfritt, kanske några växter ryker men det är ju inget att göra åt det.

Mitt växthus mitt i vintern :-(


Mitt växthus mitt i sommaren ♥

Kommentarer

  1. Vad härligt med växthus! Nu blir jag jättesugen på att plantera lite grönsaker och kryddor själv..

    SvaraRadera
  2. Ja det är en härlig tid som kommer nu. :-) Och nej, vissa saker kan man inte göra något åt, trots värmefläkt :-/ Och - katalogen ska komma i nästa vecka ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej! Trevlig blogg! Vi verkar ha samma intressen. Sitter också med frökatalogen, dags att börja.. allt roligt framför sig. Välkommen på min blogg Din husmor på nätet www.husmorlisa.blogspot.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar