Chokladfrossa


Igår kväll hade vi chokladfrossa som vårat fredagsmys. Rocky Road som jag gjorde tidigare, Daim, After Eight, Fazer Salmiakchoklad, Plopp lakritschoklad och Anthon Berg´s salmiakchoklad.

Har tidigare testat Fazers salmiakchoklad och den är verkligen supergod, kan rekomenderas för alla lakritsälskare. Plopp´s lakritschoklad var också okej, inte lika god men helt okej. Anthon Berg´s salmiak choklad var däremot helt lam. Smakade knappt någon salmiak alls, fanns lite knaster i chokladen som skulle föreställa salmiak tror jag, den köper jag inte igen.

Idag har vi varit nere vid havet här i Björlanda Kile och åkt skridskor, det ligger tydligen is så man skulle kunna promenera ända till Marstrand......men vem vågar det? Nästa år blir det till att köpa skridskor till lilltjejen.....men då blir det väl ingen kall vinter förstås ☺.

Ikväll blir det hemgjorda hamburgare med hemgjorda pommes frites och egengjord vanilj/chokladglass, inlägg kommer såklart senare!
Trevlig lördag allihopa!!


Kommentarer

  1. jag gillar finsk SÖT lakrits, men det där, kanske vågar jag testa..

    P.S.
    Härliga istider :)

    SvaraRadera
  2. Vilken frossa! Isen ser fin ut. Tanken är att jag ska åka långfärdsskridskor med några arbetskompisar imorgon. Hoppas att det blir av, väderprognosen såg tyvärr inte så lovande ut (grått och blåst), efter en fantastiskt vinterglitterig arbetsvecka. Typiskt!
    Tycker fröken Dill

    SvaraRadera
  3. Jag blir sjuuuk av alla chokladkakor - Rocky Road bara MÅSTE jag testa, mmmmmums!

    Vilka härliga vinterbilder på familjen - ser jättehärligt ut! Ni hade väl med varm choklad och apelsiner - ett måste på skridskoutflykter

    SvaraRadera
  4. Hej hopp
    Jag gillade Anton Bergs chokladen med salmiak, den är precis så där lagom. Men vill man ha mycket salmiak eller lakritssmak, då ska man ta Fazers Salmiakii den är mycket god. Däremot så gillade jag inte heller Plopp Lakrits så mycket, den är mycket lam jämfört med de andra.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar