Balsamicomarinerad kycklingfilé med bönsallad


Eftersom jag så gott som alltid gör många portioner när jag lagar mat så brukar lunchen dagen efteråt oftast bestå av samma mat som middagen dagen innan. Idag gjorde jag dock lite annorlunda, var sugen på kyckling och grönsaker....så jag marinerade en kycklingfilé i lite balsamvinäger, olivolja och vitlök. Stekte den i stekpannan och serverade den med lite blandade grönsaker, ägg + en jättegod bönsallad.

Bönsalladen gjorde jag på kidneybönor, hackad röd lök, körsbärstomater, olivolja, balsamvinäger, salt och peppar.

Enkelt, nyttigt och gott!

Kommentarer

  1. Låter jättegott! Bönor brukar jag aldrig ha hemma, borde kanske köpa hem det. Är ju supergott.

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, det ser väldigt gott ut!

    Ha en fin dag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  3. Vad gott det verkar! Och där är bönor igen. Sååå nyttigt :-)

    SvaraRadera
  4. Ser riktigt fräscht ut. Gillar marinaden till kycklingen. Alltid gott med advocado oxå :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar