Äntligen mycket snö!

JAAA, igår kväll och under natten så kom det tillslut mer snö hit till oss i Göteborg, har haft litegrann innan men det mesta var bara is. Vet inte hur mycket som kom i natt men det gick iallafall att åka snowracer med dottern...KUL...tur man har barnasinnet kvar :-)




Middagen idag blev klyftpotatis och grönsaker med kycklingfilé i ugnen. Ingen nyhet här på bloggen förutom att jag använde mig av en väldigt god kryddblandning till kycklingen. Den heter "Vilda Fantasier" och är ifrån Änga Gård. Består av lök, persilja, ungersk delikatesspaprika, rosépeppar och örter. Blandade detta med olivolja och havssalt och penslade på kycklingen och la allt i en form. Kycklingen gick i ungefär 20 min i 220 grader ihop med potatisen (fast potatisen var inne 35 min).

Kommentarer

  1. Hej!
    Den 20 januari kl 20.00 börjar ”Landet brunsås” i SVT2, ett program för dig som äter. Varför äter vi svenskar som vi gör? Programledarna Henrik Schyffert, Erik Haag och matskribenten Lotta Lundgren söker efter svaren i vår egen kulturhistoria, i omvärldens influenser och i trenderna som påverkar vad vi ställer fram på middagsbordet. Experter i programmet är Mats-Eric Nilsson och Richard Tellström.
    Om du vill titta på programmet i förväg mejla magdalena.lofstrom@svt.se så skickar jag dig en länk där du kan titta. Vänliga hälsningar Magdalena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar