Vitlöken är på G


Vitlöken som jag satte i höstas har nu tittat upp, den har blivit ca 3 cm hög och jag hoppas nu att den inte växer för mycket för nu ska den få sin vintervila innan det sedan till våren är dags att börja växa igen. I år har jag satt över hundra klyftor av vitlöken, använder vitlök väldigt ofta så det går åt här hos oss :-)















Nu sitter vi trädgårdsodlare och väntar på alla frökataloger som snart dimper ner i brevlådan, den som jag i år ser fram mest emot är den som är ifrån Gourmetgarage där dom säljer Franchi fröer ifrån Italien. Jag har aldrig beställt där tidigare så det ska bli spännande att se vad som finns.
Jag brukar även beställa ifrån Impecta.

Någon som har tips på bra fröfirmor??

Kommentarer

  1. Är det svårt att odla vitlök?

    SvaraRadera
  2. Nej, det skulle jag inte säga men man kan ju misslyckas även om man vet hur man ska göra. Årets skörd för mig blev inte så bra, vet inte riktigt varför men denna gången har jag gjort efter konstens alla regler. Kolla mina tidigare inlägg om odling av vitlök, där står hur du ska göra.

    SvaraRadera
  3. Jag provade Runåbergs fina ekologiska fröer nu i höstas och än så länge ser det bra ut. Är precis som du orolig att de ska komma lite för långt. Just nu väntar jag på att Runåbergs websida ska komma upp igen, så att jag kan beställa en stor pcke fröer till min mamma i julklapp - tyckte själv det var en genialisk idé! Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Sådär såg mina vitlökar också ut när jag senast såg dem för några veckor sedan. Åker ut till landet och inspekterar igen i helgen. Runåbergs och Lindbloms fröer är inte så dumma. För mig brukar det bli så att jag handlar från rätt många olika. Inte så ekonomiskt kanske, men kul!
    Tycker fröken Dill

    SvaraRadera
  5. Vår vitlök sticker också upp med några centimeter
    Det är min mans avdelning - jag sköter tomaterna - bl.a. Vi brukar köpa sättlök dock.Verkar spännande med frösådd - får pröva detta.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar