Spaghetti med köttfärssås


Jag har tidigare skrivit om bl a pastasåser ifrån Glenn Strömbergs Collection. Vi har nu provat hans spaghetti några gånger och jag får verkligen säga att den är av väldigt bra kvalité. Jag är absolut ingen expert på pasta men efter att ha provat en hel del sorter så tycker jag att den här är klart bäst. Pastasåsen, i detta fallet köttfärssåen, fastnar på spaghettin på ett bra sätt vilket beror på att pastan har en sträv yta efter att ha pressats genom en bronsvals, på många andra sorter så rinner pastasåsen rakt av tycker jag. Den är mycket smakrik, kostar visserligen lite mer än dom andra men det tycker jag att det är värt :-)


Har ni andra några speciella favoritmärken när det kommer till pasta?


Idag blev det (till dotterns förtjusning) alltså Spaghetti med köttfärssås och idag så hade jag i en av kryddorna jag fick ifrån Änga Gård, kryddblandningen heter Sensuella Isabella och består av oregano, svartpeppar, vitlök, koriander, lök och örter. Passade perfekt till köttfärssåsen!

Jag har fått ytterligare kryddor ifrån Änga Gård, denna gången blev det prov på deras salter. Den ena burken är Havssalt ifrån Portugal och den andra är Örtsalt innehållande (förutom salt) persilja, nässlor, basilika, lök, selleri, mejram, oregano, morot, citron, svartpeppar, timjan, kyndel, gräslök, salvia, purjolök. Örtsaltet kommer bli perfekt på min avocadomacka :-) Tack, tack!

Kommentarer

  1. jag fick ju en massa Glenn Strömbergprodukter som tredjepris i pizzatoppingtävlingen i höstas. Spagettin ÄR bra men jag tror ändå att jag gillar Barillas ännu bättre. Kanske för att jag är van vid den, eller..
    Funderar fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan ju vara så att har man vant sig vid en produkt så tycker man den är bäst. Det jag gillar bäst med GSK är att pastasåsen, vilken det än är, fastnar så bra på pastan, det gillar jag :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar