Smaktest av Ridderheims e-nummerfria nyårsprodukter

Som jag berättade för ett tag sedan så har jag fått en hel del olika e-nummerfria nyårsprodukter ifrån Ridderheims. Jag har tidigare skrivit om rostbiffen och nu har turen kommit till tre av dom andra:

Vedrökt fjällbog: en mör och saftig bog som vedröks under mycket lång tid för den goda smaken. Den här var verkligen en stor favorit, den doftar helt underbart, doftar som när man är ute i naturen och grillar. Jättegod!


Fjällpastrami: Varsamt kokt i fjällvatten och därefter rullad för hand i svartpeppar. Som sagt, den är rullad i svartpeppar och det känns! Den är rätt så stark i smaken men det blir aldrig för mycket, den är saftig och fin i köttet och passar utmärkt på en smörgås.


Vedrökt oxinnanlår: Vedrökt under lång tid för den goda smakens skull. Doftar precis som fjällbogen jättegott. Saftig och fin i köttet. Perfekt!


När jag tidigare skrev om Rostbiffen så skrev jag att jag gillade smaken jättemycket men att den var en aning för torr. Jag har nu mailat med Ridderheims och fått en förklaring till detta som kan vara bra att veta, så här svarade Mikael Lith ifrån Ridderheims:

"Gällande rostbiffen så gjordes en liten miss, den grillades på samma sätt som hel rostbiff, det som gick lite tokigt var att den var delad innan grillningen för det skulle vara enklare då vi skulle skicka den som smakprover.
Vad ingen tänkte på var att den blev mycket mindre när man delat den och då blir den för mycket grillad, detta händer givetvis inte igen.
När butikerna fått den denna vecka så har de varit rosa röda och mycket saftiga, man skulle kunna säga att ”man lär så länge man lever”. "

Ikväll blir det fredagsmys med Tacos, vad äter ni andra??

Kommentarer

  1. Rostbiffen som jag fick från Ridderheims den 10 december var ingen liten bit utan den var stor, saftig och rosaröd inuti. Den godaste köpta rostbiff vi någonsin ätit. Därför blev jag så förvånad när jag läser de dåliga recensionerna på vissa bloggar. Men där har vi förklaringen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar