Min müsli ifrån Saltå Kvarn


Får nog säga att jag har haft en del tur med några tävlingar den sista tiden :-) Jag vann ett presentkort på "Min müsli" ifrån Saltå Kvarn hos Nina på Mat för 4 i huset häromveckan och idag fick jag det efterlängtade paketet.
Jag valde en massa olika ingredienser bl a:
Havregryn, Veteflingor, Kornflingor, Rågflingor, Pecannöt, Tranbär, Blåbär, Gojibär, Linfrö, Pistagenöt, Mango, Cornflakes, Fikon, Russin, Dadlar, Vallmofrö. Alla ingredienser är ekologiska!

Det blev verkligen en härlig blandning och den kom i en plåtburk. Müslin smakade dessutom jättegott. Det som är lite synd är att jag tycker att den är lite för dyr. Min blandning kostade 100 kr, 150 med plåtburken, och det vägde 384 g......

Idag fick jag dessutom reda på att jag vunnit den 3:e adventstävlingen hos Jennie på Kalasgott.
Vinsten bestod av ett presentkort på 300 kr på Lyckas med Mat, dvs jag fick välja produkter för 300 kr, jag valde den här tjusiga vatten/saft kannan som är av märket Le Creuset.

Dessutom vann jag en fin såkalender ifrån Anna på Gourmetodling, tack, tack!

Jag har själv en tävling just nu här på bloggen, ni kan vinna ekologiska kryddblandningar ifrån Änga Gård, kolla här!

Kommentarer