Kycklingwok med färsk lime


Kycklingwok är något som jag gör ofta här hemma. Brukar nästan jämt ha i limeblad men idag tog jag istället skalet och saften från en färsk lime. Blir ju en lite annorlunda smak, lite syrligare och fräschare tycker jag.
Receptet finns HÄR.

Både igår och idag har vi haft det riktigt kallt här i Göteborg med mycket frost. Det är ju så vackert på buskarna och träden när frosten lägger sig så därför var jag idag ute och tog lite kort :-)

Jordgubbsplanta i korg som blivit kvar ute.



Skal ifrån blåmusslor.


Kommentarer

  1. Kyckling är otroligt gott men jag tycker det är svårt att hitta goda recept men detta måste jag nog prova.

    SvaraRadera
  2. Lime borde man faktiskt använda lite mer av i matlagningen. Kycklingwoken låter jättegod!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga frostbilder! Sånt väder var det här i Stockholm också för några dagar sedan, men nu är det bara grått, grått...
    Hälsar fröken Dill

    SvaraRadera

Skicka en kommentar