Köttfärsgratäng med pasta och ostsås

Köttfärsgratäng med pasta och ostsås

Så var det ju det här med att ta vara på sina rester :-) Vi hade tacofärs kvar ifrån helgen så det fick bli basen till min köttfärsgratäng.
Jag kokade makaroner som jag blandade med färsen i en ugnsform, hackade en röd paprika och tog en burk majs och hällde på.
Över detta hällde jag en ostsås som jag gjorde så här:

Häll 3 msk vetemjöl och 1 dl mjöl i en kastrull, värm upp och så fort det klumpar ihop sig tillsätter du ytterligare 2 dl mjölk och jag hade även i 2 dl matlagningsgrädde. Salta och peppra och häll i slutet i ca 1-1½ dl riven ost. Ta av från värmen och häll över gratängen, blanda runt och in i ugnen på 225 grader i ca 15 min.
Servera gärna med en grönsallad! Snabbt och enkelt.....


Ostsås

Kommentarer