Från Julmat till Nyårsmat....

Idag kände vi oss rätt trötta på julmaten så idag blev det en kycklingwok till middag med mycket sting i. En hel del torkad chili ifrån höstens skörd, röd chilipasta och fräschhet ifrån en lime (jag använde både skal och juice + några torkade limeblad) och så kokosmjölk såklart!



Snön är på väg att försvinna här ifrån Göteborg men det är ändå kvar litegrann så vi kunde göra snögubbe och åka pulka :-)



Dags att börja tänka på nyårsmaten nu då. Vi har ju sedan länge bestämt oss för att det blir Hummersoppa till förrätt gjord på humrarna ifrån höstens fångst och den egengjorda hummerfonden.



Till huvudrätt blir det helstekt entrecôte med klyftpotatis och kantarellsås.

Till efterrätt så blir det nog egengjord vaniljglass med varm hjortronsylt som jag köpte häromdagen på Liseberg.

Vad äter ni andra på nyår??

Kommentarer

  1. Funderar över det....oxfilé tror jag, Anchochili och Madeirasås....kanske.

    SvaraRadera
  2. Hej. Tack för dina kommentarer på bloggen. Följer dig via bloglovin nu. Fin blogg du har. Vad hungrig jag blev, tur att lunchen är klar. Kram

    SvaraRadera
  3. Johanna, va kul att du gillar bloggen. Det är kul att läsa om ditt liv på Sicilien, jättefin blogg.
    Gott nytt år på er!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är man lite trött på julmat nu och ser hellre fram emot nyårsmenyn. Vi ska hem till vänner så jag vet inte vad det blir än.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar