Ett ljuvligt doftande paket....


....fick jag idag i min brevlåda. Paketet var fullt med olika kryddblandningar ifrån Änga Gård. Änga Gård finns i Sala och dom har massor med olika ekologiska krydd och tee blandningar med fantasifulla namn, tex: Heta Nätter, Fiskelycka, Snabbis, Sensuella Isabella. Dom säljer sina produkter i sin webshop och hos utvalda återförsäljare. Kryddblandningarna är som sagt ekologiska och innehåller inget salt och inga tillsatser, kanonbra tycker jag!!

Det ska bli mycket spännande att prova alla dessa underbara kryddor, dessa låg i mitt paket:

Heta Nätter: Passar i grytor, vegetariska rätter, potatisgratäng, omelett, dressing, aromsmör. Innehåller persilja, vitlök, svartpeppar och örter.

Sensuella Isabella: Passar till köttfärsrätter, tomatsås och pizza. Innehåller oregano, svartpeppar, vitlök, koriander, lök och örter.

Snabbis: Passar till nöt, fläsk och struts. Marinad med rödvin eller balsamvinäger.
Innehåller svartpeppar, koriander, bellpeppar, timjan, rosépeppar, spiskummin och örter.

Vilda fantasier: Passar till ljust kött, kyckling, fläsk, köttfärsröra. Endast fantasin begränsar användningen.
Innehåller lök, persilja, ungersk delikatesspaprika, rosépeppar och örter.

Älgskogslek: Passar till älg, rådjur och annat vilt men även nötkött.
Innehåller Persilja, koriander, gul senap, lök, enbär, timjan, rosépeppar och örter.

Äventyrslusta: Passar till lamm, kalkon, stora stekar, klyftpotatis, wok.
Innehåller persilja, basilika, dragon, svartpeppar, rosmarin, koriander och örter.

Fiskelycka: Utmärkt till fisk i alla former, dressing och vegetariska rätter.
Innehåller dillspetsar, citronpeppar, basilika, dragon, och örter.



Kommentarer

  1. Vad härligt med alla dessa kryddor. Jag tror jag har smakat på "Vilda fantasier" från en annan leverantör och det var jättegott på en bit kött.

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket härligt paket!
    Tycker fröken Dill

    SvaraRadera
  3. Ja, paketet var verkligen härligt, jag är jättenöjd med dom jag har testat hittils.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar