Snabb och enkel lunch - Bondomeletten


Perfekt som lunchmat....ja, det tycker jag att omeletten är. Man tar vad man har hemma helt enkelt. Ägg har man ju för det mesta hemma, iallafall jag :-) Vi hade kokt potatis över sedan middagen i lördags. Man behöver inte ha kött i men denna gången valde jag att ha i chorizokorvar. Så här gjorde jag:

Ingredienser för 4 port:
6 ägg
salt och peppar
örtagårdskrydda
några kokta potatisar
2 st chorizokorvar
1 st röd paprika
1 st gul lök
1 st röd lök
2 st tomater

Knäck äggen i en bunke och vispa ihop lätt, blanda i flingsalt och svartpeppar. Skiva den kokta potatisen och skär i bitar, skär paprikan och lökarna i bitar. Fräs i olivolja i en stekpanna några minuter, i med korven i bitar, salta och peppra och krydda med örtagårdskryddor, slå över äggsmeten och låt det stelna, häll till sist över tomaterna i bitar och låt bli varma. Servera ihop med keso, gärna den med löksmak!

Kommentarer

  1. I perioder äter jag en omelett om dan, går ju att variera till tusen och ägg kan vara den bästa vardagsmaten ever!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar