Pytt i Panna


Idag visste jag verkligen inte vad jag skulle laga för mat, tänkte länge och väl tills jag kom på att jag hade ju precis griljerat en julskinka! Kan ju använda lite av den till att göra en Pytt i Panna.... så fick det blir. Man tager vad man haver...lite skinka, lite korv, lite köttbullar, potatis, lök, kryddor, en skvätt worcestershiresås.

Gör så här:
Skiva potatis (rå) och dela i mindre bitar. Samma med löken (gärna både gul och röd). Fräs potatisen på medelhög värme i en stekpanna ca 7 min. Ta ur potatisen och fräs på löken. Ut med löken och i med köttet som i mitt fall bestod av julskinkan, några korvar och några köttbullar. Häll nu i potatisen och löken igen, salta och peppra och häll över några skvättar med worcestershiresås. Strö över lite persilja. Servera ihop med rödbetor (kokta eller inlagda) och gärna lite currysås. Stek också ett ägg till!

Enkelt, snabblagat och gott!!


Kommentarer

  1. bra med bloggar som innehåller recept! =)
    Vill du ha fler besökare? Gå då in på:
    http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=Nicolina86

    SvaraRadera
  2. Min mamma brukar göra en frestelse, typ Janssons med överbliven julskinka istället för ansjovis. Mycket gott det också,
    Tycker fröken Dill

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar