Lax i Tunnbröd - Ett skicka vidare recept


Som jag berättade om igår så är jag med i en recept lek som heter "Skicka vidare". Igår fick jag ett recept av Kardemummagumman som jag har tillagat idag. Jag tycker att denna rätten passar bra som en förrätt eller som en del i en buffé om man skivar rullarna i mindre bitar. Passar även som ett mellanmål eller varför inte som en lyxvariant av kvällsmackan! Jag uteslöt stenbitsromen endast för att min sambo inte är förtjust i det och han ska ju såklart också smaka.

Här kommer receptet:


Lax i tunnbröd
4 st mjuka tunnbröd
200 g rökt skivad lax
200 g philadelphiaost
2 msk riven pepparrot
½ finhackad rödlök
1 rivet äpple
1 burk röd stenbitsrom (kan uteslutas)
1 msk finhackad dill
1 msk hackad gräslök
1 msk citronsaft
salt och peppar

Blanda en kräm av osten, pepparroten, löken, äpplet, stenbitsromen och örterna. Smaka av med citronsaften, salt och peppar.

Fördela laxskivor över tunnbröden. Bred över krämen och rulla ihop bröden.

Jag tyckte att denna rätten var jättegod. Lax är absolut en favorit. Jag kommer absolut att göra den igen. Testa ni också :-)

Jag har ju också skickat vidare ett recept, den som ska tillaga det är Tina. Så gå nu genast in där och kolla vad det blev!


Kommentarer

  1. Det här ser gott ut! Måste provas!! Jag som älskar lax!

    SvaraRadera
  2. Ser supergott ut! :P Måste nog göra dem snart igen...

    Vi brukar ha dem som picnic mat, samt ha med som "färdkost" på typ tåget... Smaskens!

    Tack för deltagandet!

    SvaraRadera
  3. Wow så gott. Tunnbrödsrullar är svårslaget, det har typ allt :)

    SvaraRadera
  4. Vilket smarrigt recept! Vi brukar ha lite olika snittar på nyårsafton vid tolvslaget. Kanske detta skulle passa då?

    SvaraRadera
  5. Ja, som picknickmat borde dom passa bra...och som snittar på nyårsafton... :-)

    SvaraRadera
  6. Detta recept måste jag också prova.

    SvaraRadera
  7. ja, snart är cirkeln sluten. kul idé det här tycker jag :)

    förresten. rullen ser jättegod ut :)
    du får ha en fortsatt bra torsdag! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar