Kyckling curry


Oj vad snabbt det gick att laga dagens middag! Ungefär 20 min och det var riset som tog längst tid. Alla stressade föräldrar därute, detta är något för er... :-) Jag använde mig av en köpt grillad kyckling som jag bara rensade och skar i mindre bitar, perfekt och faktiskt godare än kycklingfiléer till just detta receptet. Majs och ärter brukar jag slänga i grytorna ibland för det funkar ju för det mesta hos barnen. Fast min dotter har helt plötsligt fått för sig att ärtor inte är gott längre....vad ska man säga....dom ändrar sig snabbt i den åldern (hon är 3½ år).

Ingredienser för 5 port:
1 hel grillad kyckling
1 gul lök
1 burk creme fraiche
2 dl matlagningsgrädde
ca 1 msk kycklingfond
curry efter tycke och smak
salt och peppar
ärtor
majs

Rensa kycklingen och skär i mindre bitar. Hacka den gula löken och stek den i smör, häll över curryn och låt det fräsa en stund. Tillsätt kycklingen. Tillsätt resterande ingredienser och servera med ris.

Stek löken med curry

Kommentarer

  1. Den kycklingrätten ser god ut!

    Jag fick ditt recept idag och jag har redan lagat det så du kan gå in under fisk så hittar du det.

    Hoppas man snart få se vad du fick för recept :-)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Gott och snabbt! Brukar också köra med färdiggrillad kyckling till grytor om man inte har sparar kycklingkött i frysen sen tidigare!

    SvaraRadera
  3. jag gillar också att köra med grillad kyckling, det går ju supersnabbt då och blir ändå bra mat!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar