Honungsmarinerad kycklingklubba



Till Coleslaw´n som jag gjorde idag blev det även kycklingklubbor som jag marinerat i honung och kryddor. Gnid in kycklingdelarna i salt, peppar, herbes de provence och mycket honung. Lägg i en ugnsform och stek i 200 grader ca 40 min. Var noga med att kolla till kycklingen, den bränns lätt eftersom det är honung på, lägg gärna över ugnsfolie den sista kvarten.

Servera med Coleslaw, några kokta grönsaker (jag valde broccoli). Gott, gott!!


En bild på min nyinköpta adventsstjärna får ni på köpet :-)


Kommentarer

  1. Vad gott det låter! :-) Och längsedan jag testade hemlagad ccoleslow, så det ska jag göra. Snygg julstjärna ;-)

    SvaraRadera
  2. Mmm, låter mumsigt. Måste nog göra cole slow nån dag!

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar