Havregrynsgröt med blandade bär


Hittade detta paketet i frysdisken hos Ica. Innehåller massa nyttiga och lite annorlunda bär. Vet inte om produkten är ny men jag har iallafall aldrig sett den förut. Den innehåller Gojibär, Blåbär, Vinbär, Havtorn, Björnbär och Tranbär.

Brukar alltid ha bär hemma i frysen eftersom jag oftast dricker en proteinshake till frukost och i den vill jag att det ska vara lite frysta bär ihop med bananen. Idag blev det istället havregrynsgröt med den fina bärblandningen på toppen. Dom ser ju jätteläckra ut tycker jag och dom smakade också jättegott. Några var väldigt syrliga och några var söta, en bra mix. Testa!!!







Jag har ju hört att just Gojibär ska vara extremt nyttiga och därför så sökte jag lite på nätet och hittade dessa positiva effekter på den här sidan:

I Asien talar man om att konsumtion av gojibär kan göra att man:

-Blir starkare och får mer energi
-Blir mer motståndkraftig mot bakterier, svamp och virus
-Ser yngre ut och känner sig yngre
-Får bättre syn
-Blir bättre i sängen
-Sover bättre
-Ökar sin produktion av vita och röda blodkroppar
-Stressar mindre
-Minskar sin oro
-Får starkare hjärta
-Sänker sitt blodtryck
-Sänker sitt kolesterolvärde
-Förbättrar sin blodcirkulation


Låter ju som värsta superbäret!!!


Kommentarer

  1. Det låter både gott och nyttigt! Jag har inte heller sett den blandningen och jag är ofta och rotar i frysdisken...
    Däremot har jag provat havtorn, de tyckte jag var jättegoda!

    SvaraRadera
  2. Denna ska jag köpa nästa gång i Sverige! Standard för mig varje morgon är havregrynsgröt med blåbär och lite ingefära men goji bären låter ju som det skulle passa en perfekt! :-)

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Det är verkligen en bra ingredients till smoothies. Stämmer det att många näringsämnen i Gojibär försvinner vid uppvärmning och nedkylning?

    Tack
    Martine

    SvaraRadera
  4. Martine, kan det verkligen vara så, då borde man ju inte frysa gojibär isåfall.....

    SvaraRadera
  5. Efter lite efterforskning verkar det vara så att nedfrysninga kan ha en viss negativ effekt men att framförallt upphättning minskar nyttigheten från vissa ämnen och ökar den vid andra.

    Martine

    SvaraRadera

Skicka en kommentar