E-nummer fri Julskinka ifrån Ridderheims


Fick idag hem en julskinka ifrån Ridderheims. Det speciella med denna skinkan är att den precis som deras Fjällskinkor som jag skrivit om tidigare är helt fria från e-nummer!!
Julskinkan är kokt och ligger i sitt kokspad, dvs man kan om man tycker det är gott, använda det som dopp i grytan (inget för mig dock). Det enda man behöver göra är att griljera den.

Julskinkan produceras av Jokkmokks Korv & Rökeri och innehåller skinka i helvara, cikoriarotfiber, acerolakörsbär, druvsocker och kryddor.

Jag gillar det här initiativet ifrån Ridderheims med e-nummerfria skinkor. Jag köper ofta deras rökta och kokta e-nummerfria skinka men har även börjat testa deras "Lilla Saluhallen sortiment".

Frågan är nu.....ska jag spara skinkan till jul.....eller ska jag använda den direkt??? Jag är ju förstås nyfiken på smaken. Sicka bekymmer :-) Återkommer såklart när avsmakningen är gjord!!


Kommentarer

  1. Verkar vara en spännande kryddning på den. Du får berätta vad det smakade när du väl provat den! Jag är ingen stor julskinkeätare, men tycker det är väldigt gott med de allra första, ljumna skivorna på något gott bröd. Och så lite grovkorning, sötstark senap till det ...

    SvaraRadera
  2. Vart köper man dessa? De skulle jag gärna vilja testa, specielt skinkan eftersom jag ofta äter smörgås till lunch. Jag brukar köpa englamarks egna rökta skinka och den är god men det vore kul att testa fler.

    /Nina

    SvaraRadera
  3. Nina: Julskinkan har nog inte kommit ut ännu men dom andra e-nummerfria skinkorna köper jag i min Ica Maxi butik. Ibland har dom i charken men för det mesta så ligger dom färdigpaketerade där andra pålägg ligger.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar