Coleslaw - Amerikansk kålsallad


Idag köpte jag ett stort vitkålshuvud. Vitkålen är ju väldigt billig nu och jag kände mig sugen på Coleslaw. Det finns ju lite olika varianter på denna amerikanska sallad och jag vet egentligen inte vilken som är den "rätta". Majonäs ska det ju absolut vara i men har sedan sett lite olika varianter, en del tar gräddfil, en del tar creme fraiche och en del tar matlagningsyoghurt. Jag gjorde det lätt för mig och tog det jag hade hemma, creme fraiche.


Ingredienser:
ca 1/4 av ett vitkålshuvud
2 st morötter
½ burk creme fraiche
lika mycket majonäs som creme fraiche
en skvätt tabasco
salt och peppar

Riv vitkålen och moroten i en matberedare. Blanda ingredienserna till dressingen och blanda ihop med kålen och moroten. Låt gärna stå i några timmar innan servering så det får "götta" ihop sig riktigt.

Kommentarer

  1. Ååå coleslaw, det är ju så gott så gott! Vi gör det när vi grillar burgare på sommaren så nu får jag lite sommarlängtan trots att julen snart är här.. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar