Besök på Capris i Saluhallen Göteborg



Igår var jag i Saluhallen här i Göteborg. Åker dit någon gång i månaden för att köpa på mig lite goa saker. Brukar alltid besöka Capris hörna där dom säljer italienska delikatesser. Jag verkligen älskar italienska delikatesser så att handla här är rena drömmen.

Brukar alltid köpa deras parmesanost som ju är långt ifrån dom torra ostarna man hittar i matbutikerna. Brukar även bli några skivor av någon god parmesanskinka, dom har flera olika att välja mellan. Dom har även färsk pasta i olika former och färger, oliver, inläggningar, olivoljor, vinäger, ostar, salami mm mm. Dom har även catering.

Har ni inte varit där och handlat någon gång så kan jag verkligen rekomendera ett besök! Lite bilder kommer här (bilderna är lånade ifrån Capris hemsida):








Kommentarer

  1. Finns det något bättre än italienska delikatessaffärer? :-) Kan tänka mig att den parmesanosten smakar så mycket bättre! Vad hungrig jag blev. ;-)

    SvaraRadera
  2. Kul med fler fans av Gbg Saluhall! Jag vecjkopendlar till sthlm där jag jobbar, och är i gbg varje helg. I saluhallen hittar jag nästan allt, nötter och torkad frukt av svinbra kvalitet, billig och bra bacon, ostar, honung osv. Så sweet!

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen superläskande ut! Här i Linköping har vi tyvärr ingen fin saluhall.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar