Ridderheims e-nummer fria skinka


När jag för någon vecka sedan tittade på mitt inhandlade paket med kokt skinka så såg jag att den innehåll 9 st e-nummer! Oj...... Har jag ätit den i alla dessa år?

Jag bestämde mig för att kolla upp om det fanns någon skinka utan e-nummer och det visade ju sig att Ridderheims har kommit med en kokt och en rökt skinka som är befriade från alla e-nummer.


Har nu för andra gången testat Ridderheims e-nummer fria skinka och jag måste verkligen säga att den var jättegod och den luktade gott. Som ni ser på bilden (överst) så ser den ju ganska annorlunda ut mot dom andra skinkorna man köper.

Har nu också sett att dom till jul kommer att ha en julskinka utan e-nummer, tyvärr verkar det som den bara finns färdigkokt.

Kommentarer

  1. Hu ja alla dessa Enummer! Ja den ser lite annorlunda ut - kan tänka mig att den är jättegod. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar