Hummer och Tacos


Nja, inte tillsammans men idag blev det Tacos till middag och hummer in i frysen. Sambon kom hem med ytterligare två fina humrar som denna gången kommer att åka in i frysen efter koket.


Till middag blev det som sagt Tacos med goda tillbehör. Köpte denna gången ekologisk tacosås och ekologiska tortillas (där slapp man många e-nummer). Hade tänkt att göra guacamolen själv men upptäckte att jag hade en påse med guacamole-mix i skafferiet och då slog latmasken till och jag blandade ihop mixen med två avocados och ca 1 dl gräddfil. Lite duktig var jag dock, jag gjorde min egen tacokryddmix genom att krydda färsen med paprikapulver, cayennpeppar, chiliflakes (egengjorda), spiskummin, oregano, svartpeppar, salt, en pressad vitlöksklyfta och lite vatten. Blev riktigt gott! Och till efterrätt så blev det Kärleksmumsen jag gjorde tidigare idag.


Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer