Fredagsmys med kokosbollar


Idag bakade jag och min dotter kokosbollar. Jag fick dock stå för "kletet", hon ville inte kleta ner sina händer sa hon. Men goda blev dom. Fick ett tips om att blanda i apelsinjuice istället för kaffe för att få dom mer barnvänliga. Blev väldigt gott. Så här gjorde jag......

Ingredienser 20 små eller 10 stora:
100 g smör
1 dl socker
3 dl havregryn
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
2 msk apelsinjuice eller kaffe
kokosflingor

Se till att smöret är rumsvarmt. Blanda ihop alla ingredienserna utan kokosflingorna. Går bäst med bara händerna. Gör sedan bollar av degen och rulla i kokosflingorna. Ställ i kylen helst i en timme innan ni äter. MUMS!

Kommentarer

  1. Apelsinjuice i chokladbollarna har jag aldrig testat, men det låter riktigt gott, så det får det bli nästa gång.

    Ha en toppenhelg!

    SvaraRadera
  2. Det var första gången jag testade med juice, blev riktigt gott faktiskt.
    Ha en trevlig helg du med!

    SvaraRadera
  3. Oj vad gooda de ser ut! Älskar kokosbollar! :)

    Ps: Svarade dig i bloggen ang Langos. ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar