Dagens skörd





Har varit ute i trädgården och växthuset och skördat litegrann. Växthuset börjar bli tomt nu, har några tomatplantor kvar, gurkplantan kämpar på, chilipepparn är än så länge jättefin och ger bra med frukt, väntar ju såklart också på att passionsfrukten ska mogna...

Mina rädisor som jag sådde i början av september börjar bli fina nu, skördade några stycken, inte så stora men ack så goda! Skördade det sista av Västeråsgurkan, räcker till att göra en sats Ättiksgurka. Har även börjat fylla på mina grönsaklådor med ny fin kompost, bra att göra nu på hösten så slipper man allt för mycket jobb på våren, då är det ju ändå så mycket annat som ska göras.




Tyvärr hinner nog inte dom gröna tomaterna bli röda, får nog ta in dom snart och lägga dom för mogning inomhus.




Kommentarer

  1. Vilka fina rädisor! Själv lyckades jag inget vidare, varken med vår- eller höstsådden av rädisor. Det blev blad, men inga rädisor. Trist! Bladen var dessuom rätt ynkliga, så det borde inte bero på övergödning. Jag gissar på fel jordsammansättning eller för lite ljus. Där jag odlade förut fick jag alltid massor med härliga rädisor.
    Hälsar fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland vet man helt enkelt inte varför inte grönsakerna växer men det är nog som du säger, något med jorden. Rädisor behöver inte mycket gödsel, ska man så en andra omgång på samma plats måste man däremot gödsla.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar