Dagens middag........Pizza

För det mesta tycker jag det är jättekul att laga middag men ibland så kommer det sådana dagar då man verkligen inte har lust, man har idétorka, glömt att ta ut något ur frysen........ja, ursäkterna kan vara många. Då brukar det bli Pizza för oss. Vi har en pizzeria här i Torslanda som är vida känd, San Remo. Dom bakar dom såååå goda pizzor, stora och mycket fyllning och man blir väldigt mätt! Idag valde vi en kebabpizza som heter Testarosa och en pizza med oxfilé och gorgonzola som heter Constantina. Våran dotter ska ju varje lördag ha sin "gottepåse", idag fick mamma och pappa också varsin stor påse. Nyttigt? Nja, man kan ju inte äta nyttigt varje dag :-)













Som ni ser består min påse mest av lakrits!

Kommentarer

  1. Kebabpizza är min absoluta favorit bland pizzor :) Trots alla möjliga ursäkter man kommer på brukar mitt samvete tryta när jag väl har ätit pizzan.

    Skulle ta och avancera de hammagjorda pizzorna och göra kebab :)

    SvaraRadera
  2. Sedan vi började med veckomatsedel har det blivit mycket enklare och roligare at laga mat.Min man veckohandlar efter den och då finns alltid ingredienserna hemma och man vte vad man ska lga till. Nu testar vi dessutom fler nya maträtter än tidigare.

    Jag har ett jättebra recept på hemgjord pizza med kyckling och majs ( med tacosmak). Det känns nyttigare än skinka.Gör alltid tomatsåsen själv också.

    Hälsningar

    Kaktusblomman

    SvaraRadera
  3. Ja, veckomatsedel är bra, det brukar vi också köra med. Men ibland så blir det ändå så att man inte har lust att laga mat och det tycker jag ändå att man ska unna sig. Hemgjord pizza är jättegott, brukar också göra det ibland. Mitt recept hittar du ute i högermenyn under "Pizza".

    SvaraRadera

Skicka en kommentar