Squash i komposten


Om du som jag har trädgård så vet du att det blir mycket växtdelar att göra sig av med. Det bästa är ju naturligtvis att ha en egen kompost där du lägger alla växtdelar så dom får förmultna.

Jag har en matkompost och 3 st träkomposter där jag lägger allt grönt. Ett tips för att få det att gå lite snabbare med komposteringen är att odla squash i lådorna. Deras långa rötter gräver sig ner i komposten och finfördelar det snabbare och det blir ju dessutom mycket snyggare.


I år har jag haft 3 st squashplantor vilket räcker gott och väl. Har man tur blir det många och man ska skörda dom när dom är små och tunna. Väntar man för länge blir dom bara träiga och inte så goda.

Det godaste sättet att tillaga squashen på tycker jag är att grilla dom. Skiva dom på längden, pensla på med samma marinad man har använt till köttet och grilla tills den är mjuk och har fått fina grillränder.




Kommentarer

  1. Vilken trevlig blogg! Den har jag lagt upp som favorit och kommer att besöka ofta. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack, va kul att du gillar den. Jag kollade in din och den är ju jättefin, mycket bilder ifrån trädgården vilket jag gillar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar